Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2013

Το κατόρθωμα της ημέρας: μαγείρεψα για πρώτη φορά ρεβύθια!

Κάποτε δεν μαγείρευα σχεδόν καθόλου στο σπίτι. Έτρωγα συχνά έξω και αν μαγείρευα, οι δημιουργίες μου θα περιορίζονταν σε ζυμαρικά, σπάνια σαλάτες, συχνότερα έτοιμα προμαγειρεμένα ή κατεψυγμένα φαγητά από το super market.

Το πρώτο βήμα που έκανα, ήταν να αγοράζω από το super market σπιτικά φαγητά στα οποία απλά έπρεπε να προσθέτω λίγο νερό, σάλτσα ντομάτας, ίσως κάποια μπαχαρικά και να τα μαγειρέψω. Έτσι άρχισα να τρώω και φασολάκια, σπανακόρυζο, αρακά, φασολάδα, μπριάμ και άλλα.

Στη συνέχεια άρχισα να μαγειρεύω σπιτικά φαγητά και μόνη μου. Και πιο φρέσκα ήταν, και έκανα οικονομία. Και πάλι, όμως συχνά αγόραζα κατεψυγμένα φασολάκια, αρακά, σπανάκι και άλλα. Είχα κάνει όμως πρόοδο και αυτό ήταν σημαντικό για μένα. Επίσης αγόρασα υλικά για φαγητά που δεν είχα δοκιμάσει ποτέ, ή που νόμιζα ότι δεν θα μου αρέσουν (ο ορισμός της προκατάληψης!). Μπάμιες, ρεβύθια, φάβα, σιτάρι, χυλοπίτες ήταν υλικά που ήθελα να δοκιμάσω.

Τώρα ψωνίζω φρούτα και λαχανικά εποχής και μαγειρεύω σπιτικά φαγητά με φρέσκα υλικά. Έχω μάθει να μαγειρεύω και να τρώω φαγητά τα οποία όταν ήμουν μικρότερη δεν ήθελα: φασολάδα, φακές, χυλοπίτες και άλλα.

Το τελευταίο μου κατόρθωμα είναι τα ρεβύθια! Δεν θυμάμαι αν είχα δοκιμάσει ποτέ ρεβύθια. Ακόμα και αν τα μαγείρευε η μητέρα μου, βάζω στοίχημα ότι δεν τα έχω αγγίξει ποτέ ή ότι έλεγα πως δεν μου αρέσουν ακόμα και χωρίς να τα έχω δοκιμάσει.

Είπα λοιπόν να δοκιμάσω να μαγειρέψω ρεβύθια στο νέο μου μαγειρικό σκεύος, το slow cooker.


Το slow cooker (ή αλλιώς crock pot) είναι ιδανικό για να μαγειρεύουμε όσπρια,
τα κάνει μαλακά, χυλωμένα και διατηρεί βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά. 

Τι υλικά χρειάστηκα για 2 μερίδες:
  • μισή συσκεασία ρεβύθια (περίπου 250 γρ.)
  • μισό κρεμμύδι (ήταν μεγάλο, γι'αυτό έβαλα το μισό)
  • 2 σκελίδες σκόρδο
  • 2/3 της συσκευασίας ψιλοκομμένης ντομάτας
  • λίγο τοματοπολτό
  • λίγο νεράκι
  • λίγο ελαιόλαδο
  • λίγο μαϊντανό
  • πιπέρι (αλάτι δεν συνηθίζω να βάζω)
Πώς το έκανα:
  1. Μούλιασα τα ρεβύθια σε ένα μπολ με νερό και λίγη σόδα το προηγούμενο βράδυ.
  2. Άδειασα το νερό και έβαλα τα ρεβύθια σε μία πετσέτα. Τα έτριψα για να φύγει ο φλοιός τους, αλλά μάταια, πολύ λίγες φλούδες έφυγαν. 
  3. Τα έβρασα για 10 λεπτά και τα ξάφρισα.
  4. Έβαλα στο slow cooker τα ρεβύθια και όλα τα υπόλοιπα υλικά, τα ανακάτεψα και το έβαλα στο low.
  5. Μετά από περίπου 6 ώρες ήταν έτοιμα και πεντανόστιμα!
Το νερό στο οποίο έβρασα τα ρεβύθια, το έκανα σούπα, προσθέτοντας λίγο νερό ακόμα, δυο κύβους λαχανικών, φρεσκοτριμμένο πιπέρι, φιδέ, λίγο ψιλοκομμένο μαϊντανό και σχοινόπρασο. Πεντανόστιμη και η σούπα!

Ο επόμενος στόχος μου είναι να μαγειρέψω φάβα και κουκιά!



3 σχόλια:

Αννα είπε...

Ρεβύθια με ντομάτα δεν έχω δοκιμάσει ποτέ..Μου έδωσες ιδέα για κάτι διαφορετικό

Chrys Poly είπε...

Κι εγώ από αλλού πήρα την ιδέα! Πρώτη φορά στη ζωή μου μαγείρεψα ρεβύθια και δεν ήξερα πως τα κάνουν. Ψάχνοντας στις Συνταγές της παρέας έβλεπα ότι σχεδόν όλες οι συνταγές ήταν με λεμόνι και δεν με ξετρέλαιναν ιδιαίτερα. Έτσι βρήκα μία συνταγή για ρεβύθια στο πήλινο (http://www.sintagespareas.gr/sintages/rebithia-sto-pilino.html) και την έκανα με ό,τι υλικά είχα. Μου άρεσαν πολύ :)

Chrys Poly είπε...

Σήμερα που μαγείρεψα πάλι ρεβύθια, πρόσθεσα και χωριάτικο λουκάνικο. Ήταν τέλεια! :)

Δημοσίευση σχολίου